Snabbväxande Orderinvest väljer Jeeves affärssystem

Orderinvest AB, ett av Sveriges ledande postorderföretag, växer så det knakar. För att kunna fortsätta expandera byter företaget nu affärssystem till Jeeves Selected. Bakom affären står Jeeves partner Tanico.

Initialt omfattar affären 18 användare, samtliga flöden för handelsföretag och Jeeves lagerprognostiseringsverktyg Amase. Centralt för Orderinvest är en effektiv hantering av det mycket stora antal artiklar som finns i sortimentet. På sikt planerar Orderinvest att även koppla på Jeeves e-handel till sin lösning.

– Vi vill kunna använda affärssystemet som en konkurrensfördel och inte bli låsta i ett standardsystem. Med Jeeves Selected kommer vi att kunna fortsätta vår automation av interna rutiner och lagerhantering i den takt vi behöver för att vara effektiva och fortsätta växa, säger Patrik Salomonsson, ägare och vd på Orderinvest.

Orderinvest marknadsför och säljer inredning till företag, skolor och offentlig förvaltning via katalog, internet och personlig försäljning. Företaget har över 35 000 artiklar i sortimentet och leverantörer över hela världen. Sedan starten 1985 har Orderinvest utvecklats till att bli ett av landets ledande postorderföretag.

Patrik Salomonsson, vd, Orderinvest
patrik.salomonsson@orderinvest.se

Håkan Magnusson, försäljningschef, Jeeves Selected
hakan.magnusson@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se.