CN Wire väljer Jeeves för kommande expansion

CN Wire väljer Jeeves för kommande expansion (JEEV) Jeeves Information Systems AB's dotterbolag Jeeves North America Inc. (JNA) har tecknat avtal med CN Wire Corporation i Norwalk, Connecticut, USA om leverans och implementering av affärssystemet Jeeves Enterprise. Affären inkluderar Jeeves Enterprise moduler för Redovisning, Kundreskontra, Leverantörsreskontra, Inköp, Lager, Dokumenthantering (EDM) och CRM och omfattar initialt 10 användare. CN Wire säljer och distribuerar kopparprodukter till de större internationella bolagen för kabelproduktion. Då de står för en större expansion krävs ett nytt ERP system. "När vi jämförde olika ERP system föll valet på Jeeves Enterprise med dess skalbara, användarvänliga och flexibla system. Ett tungt argument var att vi själva kan modifiera och uppgradera systemet vilket krävs då vi konstant expanderar. Vi kände också att vi skulle få mycket bättre support från JNA än från konkurrerande systemleverantör", säger William Harold, Marknadsstrateg på CN Wire Corporation. Med Jeeves Enterprise får CN Wire ett fullt integrerat ERP system för administration och distribution som ger lägre administrativa kostnader och bättre verksamhetsstyrning. "Jag är övertygad om att CN Wire kommer att bli mer konkurrenskraftiga med hjälp av Jeeves Enterprise. Systemet erbjuder ett robust rapportpaket och verktyg för avancerad kostnads- och intäktsuppföljning av olika marknader", säger Roger Jönsson, VD på Jeeves North America Inc. För mer information kontakta: Nicolas Ehrling, VD, Jeeves Information Systems AB Tel: +46 8 587 099 42, mobil: +46 70 480 6070, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se Roger Jönsson, VD, Jeeves North America Inc. Tel: +1 (407) 620 1116, e-mail: roger.jonsson@jeevesusa.com William Harold, Marknads strateg, CN Wire Corporation, Tel: +1 (203) 299 1787, e-mail: wharold@cnwire.com Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 45 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 350 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 900 företag med över 13 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Fakta om Jeeves Enterprise Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows-miljö och är tack vare sin öppenhet en oslagbar plattform för web-applikationer och e- handel. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Logistik, Service, Tid & Projekt till CRM och SCM (Supply chain Management). Jeeves Enterprise har ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design och innehåller dessutom ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Flexibiliteten och anpassningsbarheten i Jeeves Enterprise gör den till en lämplig lösning för större företag som vill ha ett gemensamt affärssystem för sina medelstora och mindre dotterbolag. Mer information finns på www.jeeves.se Fakta om CN Wire Corporation CN WIRE Corporation säljer och distribuerar sedan 1998 ER-BAKIR ELEKTROLITIK BAKIR MAMULLERI A.S produkte såsom kopparprodukter till de större internationella bolagen för kabel produktion. Mer information finns på www.cnwire.com Fakta om Jeeves North America Inc. Jeeves North America, Inc.är ett helägt dotterbolag till Jeeves Information Systems AB och ansvarar för distribution, marknads- och säljsupport för den nordamerikanska marknaden. Bolaget ombesörjer anpassning, installation, utbildning och support av Jeves Enterprise. Mer information finns på www.jeevesusa.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/16/20040216BIT00120/wkr0001.pdf