Jeeves förvärvar HRM Software AB

Jeeves förvärvar HRM Software AB (JEEV) Jeeves Information Systems förstärker affärssystemet Jeeves Enterprise inom HR (Human Resources) genom att förvärva HRM Software AB. HRM är ett komplett system inom personaladministration och lönehantering. Systemet innehåller funktioner för organisationsadministration, schema/bemanning, tid, lön, rekrytering, kompetens och lönerevision. "Det känns fantastiskt att förvärva en så modern och stark produkt inom HR. Personal är den mest strategiska resursen för många verksamheter att hantera och HRM håller världsklass. HRM kommer dessutom att bli helt integrerat med Jeeves", säger Magnus Grönvik, Produktchef för Jeeves Enterprise.   Grundare till HRM Software är Sven Ingemarsson och Magnus Hulth, vilka båda har arbetat med HR-system under många år. Sven Ingemarsson var med och grundade PA-Konsult i Växjö, som är ett av Sveriges mest använda PA-system och han har ett otroligt brett nätverk och kunnande inom HR. Ägare och personal fortsätter med HRM inom ramen för Jeeves verksamhet. "Jeeves är perfekt som ägare till produkten HRM, en stark ägare som också öppnar ingångar till medelstora och stora företag i Sverige", säger Sven Ingemarsson.   Globalt förlitar sig idag mer än 1000 företag i ett 30-tal länder på Jeeves Enterprise i sin dagliga verksamhet. Systemet är utformat för att vara marknadens mest flexibla. I och med förvärvet så har Jeeves redan idag samtliga moduler som börjar efterfrågas i ett affärssystem.   " Denna förstärkning av Jeeves Enterprise genererar nya möjligheter som dels intresserar flera av våra befintliga kunder och dels öppnar upp för nya kunder. Jeeves Enterprise är nu med flera av sina moduler i den absoluta framkanten inom affärssystemmarknaden", säger Nicolas Ehrling, Verkställande Direktör Jeeves Information Systems AB.   Förvärvet görs som ett inkråmsförvärv. Köpeskillingen erläggs kontant. Om HRM Software AB: HRM Software grundades år 2000. Företaget har 5 anställda och har utvecklat produkten HRM, som är ett webbaserat system för personaladministration och lönehantering. Kunderna är större företag/organisationer inom både privat och offentlig sektor, tex BRIO AB, Svenska IKEA AB och Jönköpings kommun. HRM Software AB driver även viss  konsultverksamhet och utveckling av kundspecifika lösningar.   Om Jeeves Information Systems AB: Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 350 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 35-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 1000 företag med över 17 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Mer information finns på: www.jeeves.se   För ytterligare information kontakta: Magnus Grönvik Produktchef Jeeves Information Systems AB +46 70 7933212 magnus.gronvik@jeeves.se     Nicolas Ehrling Verkställande Direktör Jeeves Information Systems AB +46 8 587 099 00 nicolas.ehrling@jeeves.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20090/wkr0001.pdf