KappAhl köper Jeeves

KappAhl köper Jeeves (JEEV) Jeeves Information Systems AB's partner InfoCube AB har tecknat avtal med KappAhl om leverans av affärssystemet Jeeves Enterprise. Sammanlagt kommer över 250 användare att arbeta mot Jeeves från Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl är ett av de marknadsledande konfektionsföretagen i Skandinavien och har butiker i sammanlagt 237 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl består av fyra affärsområden: dam, herr, barn och kosmetik. Bolaget omsätter 3,8 miljarder kronor. - Affären med KappAhl är ytterligare ett exempel där vi med vår moderna plattform och unika koncept, kan tillfredsställa stora kunder och ge en ökad möjlighet för effektivisering i ett företag med stora transaktionsvolymer och omfattande system-integration, säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves Information Systems. Affären inkluderar Jeeves Enterprise moduler för Order, Lager, Fakturering, Inköp, Redovisning, Kund- och Leverantörsreskontra, Inventarie/Anläggning, EDI samt Elektronisk Fakturahantering och Workflow. - För oss på InfoCube är KappAhl ett bevis på att de produkter vi arbetar med är överlägsna det mesta som finns på marknaden. Vi har haft 5 framgångsrika år med Jeeves och vi går mot vårt bästa år, där vi hittills under 2004 har vunnit 100% av de upphandlingar vi deltagit i, säger en nöjd Ove Prissberg, VD på InfoCube. För mer information kontakta: Nicolas Ehrling, VD, Jeeves Information Systems AB Tel: +46 8 587 099 42, mobil: +46 70 480 60 70, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se Ove Prissberg, VD, InfoCube AB Tel: +46 31 60 66 03 mobil: +46 70 983 96 03, e-mail: ove.prissberg@infocube.se Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 47 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom mer än 300 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på 1 000 företag med nästan 17 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Fakta om Jeeves Enterprise Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows-miljö och är tack vare sin öppenhet en oslagbar plattform för web-applikationer och e- handel. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Logistik, Service, Tid & Projekt till CRM och SCM (Suppy Chain Management). Jeeves Enterprise har ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design och innehåller dessutom ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Flexibiliteten och anpassningsbarheten i Jeeves Enterprise gör den till en lämplig lösning för större företag som vill ha ett gemensamt affärssystem för sina medelstora och mindre dotterbolag. Mer information finns på www.jeeves.se Fakta om KappAhl KappAhl grundades av Per-Olof Ahl, som startade den första butiken 1953. Idag ägs KappAhl av KF och har butiker i Sverige (124 st), Norge (73 st), Finland (31 st) och Polen (9 st). KappAhl består av fyra affärsområden: dam, herr, barn och kosmetik. KappAhls rörelseresultat år 2003 blev +120 (+70) miljoner kronor före finansnetto. Försäljningen uppgick till 3,8 (3,8) miljarder kronor. Mer information finns på www.kappahl.se Fakta om InfoCube InfoCube är Västsveriges ledande Jeevesepartner. Vi är ett exklusivt företag som alltid levererar tjänster och produkter med högsta kvalitet och precision. Utifrån kundens verksamhetsprocesser och våra produkter, tjänster och metoder säkerställer vi att kunden i alla lägen maximerar verkningsgrad och kundnytta utifrån investerat kapital och tid. Bland våra kunder finner du bl.a. Lindex, Twilfit, Vitrolife, Tingstad Papper, Saab Rosemount, Lindab Climate, Euromation, Hamworthy KSE, TTS Ships Equipment, ABB Kabeldon, John Fredrik, Piwa Food, Ridderheims Delikatesser, Electra/AudioVideo och NetOnNet. Mer information finns på www.infocube.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT00090/wkr0001.pdf