Ventim går från Agresso till Jeeves

Ventim går från Agresso till Jeeves (JEEV) Jeeves Information Systems AB's partner SYSteam har tecknat avtal med Ventim Ventil och Instrument AB om leverans av affärssystemet Jeeves Enterprise. - Ventim har under många år planerat för ett nytt affärssystem och när vi nu undersökte marknaden valde vi en programvara som känns utvecklat ur ett modernt kundperspektiv. Grundfunktionaliteten passar Ventim och att det sedan lätt går att anpassa till vår verklighet är ett stort plus, säger Christer Bäck, VD på Ventim AB. Ventim är ett agenturföretag av ventiler och mätinstrument för vätskor, ånga och gaser för industri, VVS, energi och OEM-sektorn. De ingår i Indutrade- koncernen vilket är ett helägt dotterbolag till Industrivärlden. De omsätter 80 miljoner kronor, har cirka 40 anställda och finns representerade på fem orter i landet. - Med hjälp av Jeeves kan vi expandera och därigenom plocka marknadsandelar eftersom vi kan arbeta mer kundorienterat och mindre personberoende och på så sätt utnyttja flera kontaktytor mot kunden därigenom öka vår kundservice och tillgänglighet. Tillsammans med SYSteams kunnande och Jeeves flexibla produkt kommer vi att räkna hem investeringen på ungefär ett år bland annat genom att effektivisera vårt arbetssätt, fortsätter Christer Bäck, VD på Ventim. Affären inkluderar Jeeves Enterprise moduler för Marknad, Order, Lager, Redovisning och Dokumenthantering. Inledningsvis kommer 32 användare att arbeta med Jeeves. För mer information kontakta: Nicolas Ehrling, VD, Jeeves Information Systems AB Tel: +46 8 587 099 42, mobil: +46 70 480 6070, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se Christer Bäck, VD, Ventim Ventil och Instrument AB Tel: +46 480 42 91 01, mobil: +46 70 315 55 88, e-mail: christer.back@vetim.se Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 47 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 300 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på nästan 1 000 företag med över 16 500 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Fakta om Jeeves Enterprise Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows-miljö och är tack vare sin öppenhet en oslagbar plattform för web-applikationer och e- handel. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Logistik, Service, Tid & Projekt till CRM och SCM (Supply Chain Management). Jeeves Enterprise har ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design och innehåller dessutom ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Flexibiliteten och anpassningsbarheten i Jeeves Enterprise gör den till en lämplig lösning för större företag som vill ha ett gemensamt affärssystem för sina medelstora och mindre dotterbolag. Mer information finns på www.jeeves.se Fakta om Ventim Ventim är ett agenturföretag av ventiler och mätinstrument som grundades 1981. År 1996 förvärvades Ventim av Indutrade koncernen som i sin tur ingår i Industrivärlden. Bolagets omsättningen är 80 miljoner kronor och de har cirka 40 anställda på fem orter i Sverige. Mer information finns på www.ventim.se Fakta om SYSteam SYSteam har en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på 48 orter i Norden. SYSteam koncernen har ca 1 000 medarbetare och omsättningen uppgår till ca 1,2 miljarder kronor. Av bolagets totalt ca 3 800 kunder är mer än 2 000 inom affärssystemsområdet. Mer information finns på www.systeam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/24/20040624BIT00050/wkr0001.pdf