Report this content

Jefferson Smurfit Group innehar 99,6 procent i Munksjö vid utgången av den förlängda anmälningsperioden Smurfit Holdings AB ("Smurfit"), ett helägt dotterbolag till Jefferson Smurfit Group plc, innehar 99,6 procent av aktierna och 237 124 konvertibla skuldebrev i Munksjö AB (publ) ("Munksjö"). Vid utgången av den förlängda anmälningsperioden i Smurfits erbjudande till innehavarna av aktier och konvertibla skuldebrev i Munksjö har 27,4 procent av samtliga aktier och 237 124 av de konvertibla skuldebreven lämnats in. De som har accepterat erbjudandet senast den 19 april 2002 kommer att erhålla likvid omkring den 26 april 2002. Munksjö har begärt att Munksjös aktier avnoteras från Stockholmsbörsen. Sista dag för handel är preliminärt den 25 april 2002. Smurfit har inlett tvångsinlösen avseende aktierna i Munksjö. Stockholm, 23 April 2002 Smurfit Holdings AB Rådgivare Alfred Berg och UBS Warburg Ltd. är finansiella rådgivare till Smurfit i samband med erbjudandet till innehavarna av aktier och konvertibla skuldebrev i Munksjö. För ytterligare information: Gary McGann, COO Ian Curley, CFO Mary Finan Jefferson Smurfit Jefferson Smurfit WH PR Group plc Group plc Telefon: +353 1 202 Telefon: +353 1 202 Telefon: +353 1 669 7000 7000 0030 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/23/20020423BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/23/20020423BIT01010/wkr0002.pdf