Report this content

Jefferson Smurfit Groups reviderade erbjudande till aktieägarna i Munksjö rekommenderas av styrelsen i Munksjö Smurfit Holdings AB ("Smurfit") välkomnar beslutet idag av styrelsen i Munksjö AB ("Munksjö") att rekommendera sina aktieägare att överväga att acceptera Smurfits erbjudande till innehavarna av aktier och konvertibla skuldebrev i Munksjö. Smurfit vill klargöra följande: *Smurfit står fast vid avsikten att fullfölja sitt reviderade erbjudande till aktiägarna i Munksjö om 85 kronor kontant per aktie i Munksjö, såsom beskrivits i Smurfits pressmeddelande den 15 mars 2002. *Smurfit äger nu 59% av aktierna i Munksjö. Detta understryker Smurfits avsikt att vara majoritetsägare i Munksjö. *Smurfit har tagit bort villkoret om 90% anslutningsgrad och kommer att förvärva samtliga inlämnade aktier oberoende av anslutningsgrad. *Smurfit ämnar att fortsätta köpa aktier i marknaden under anmälningsperioden. *Det reviderade erbjudandet är Smurfits slutgiltiga erbjudande. Erbjudandet kommer inte att höjas. *Smurfit är övertygat om att det reviderade erbjudandet utgör den bästa möjligheten för aktieägare att realisera värde i kontanta medel nu. Erbjudandet innebär en 33% premie jämfört med sista betalkurs för Munksjöaktien den 28 januari 2002. *Anmälningsperioden för det reviderade erbjudandet löper ut 28 mars 2002. Detaljer avseende det reviderade erbjudandet har idag skickats per post till innehavarna av aktier och konvertibla skuldebrev i Munksjö. Stockholm, 19 mars 2002 Smurfit Holdings AB För ytterligare information: Gary McGann, COO telefon+353 1 202 7000 Jefferson Smurfit Group plc Ian Curley, CFO telefon +353 1 202 7000 Jefferson Smurfit Group plc Mary Finan telefon +353 1 669 0030 WH PR ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/19/20020319BIT01260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/19/20020319BIT01260/wkr0002.pdf