Första spadtaget till Sveriges mest hållbara hyresrätter för 65+

Report this content

Nu startar Jemmett och Skeppsviken bygget av 35 trygghetslägenheter på Askeslätt i Lidköping, som blir både Passivhus- och Svanen-certifierade. Inflyttning planeras till 2023/2024.

Intresset för hållbara och hälsosamma hyresrätter är stort – i dagsläget är det mellan två och tre ansökningar per lägenhet på kö.

– Det är uppenbart att det finns ett stort behov bland seniorer av miljövänliga, praktiska och trygga bostäder, säger Jemmetts VD Carlos Andersson.

– Vi erbjuder inte bara miljömässigt överlägsna hem. Vi har en helhetssyn på hållbarhet och livskvalitet och därför ingår även sådant som gemensamhetslokaler och elbilspool med mera i vårt koncept. Detta blir troligen Lidköpings mest hållbara lägenheter.

Jonas Sundström (S), kommunstyrelsens ordförande, och Frida Nilsson (C), kommunstyrelsens vice ordförande, i Lidköpings kommun, tar första spadtaget i sällskap med Carlos Andersson, VD för Jemmett, och Martin Larsson, VD för Skeppsviken. Även PRO, SPF Seniorerna och Nordea kommer att vara representerade.

Jonas Sundström och Frida Nilsson kommer att prata om Lidköpings hållbara framtid och bostadsutveckling med fokus på goda bostäder för äldre. Det kommer att finnas tid för intervjuer med dem och övriga deltagare.

Välkommen att närvara!

Tid: Onsdag 20 april 10.00

Plats: Askeslättsvgäen, Askeslätt, Lidköping

Meddela gärna att du kommer till:
carlos.andersson@jemmett.se

Mer information om lägenheterna på Askeslätt: https://jemmett.se/askeslatt/

​​​

För mer information, kontakta:
Carlos Andersson
VD, Jemmett AB
carlos.andersson@jemmett.se

Om Jemmett AB:
Jemmett AB är ett bostadsutvecklingsföretag med missionen att skapa moderna, livsbejakande bostäder som gör livet skönare, roligare, enklare och tryggare. Centralt för detta är ansvarstagandet för en hållbar framtid. Passivhusteknologi är standard, liksom egen produktion och lagring av el, miljöanpassat materialval och lösningar som gör det enklare för de boende att leva hållbart. Smarta hem-teknologi stödjer och underlättar och trygghet på olika plan är en annan central faktor. Jemmett erbjuder en- och flerfamiljsbostäder samt ett unikt koncept för hållbara trygghetsboenden för äldre som väckt stort intresse. Jemmett är baserat i Göteborg men är aktivt över hela landet.

Taggar: