Akademikerförbundet SSR välkomnar förslag om sammanslagna utbildningar

Akademikerförbundet SSR välkomnar förslag om sammanslagna utbildningar Socialstyrelsen och Högskoleverket förslår i en rapport som överlämnats till utbildningsdepartementet att socionomutbildningen och sociala omsorgsutbildningen slås samman till en. - Huvuddragen i förslaget är mycket positiva. Det är en mycket bra tanke som innebär att man tar det bästa från båda utbildningarna och lägger samman till en gemensam integrerad socionomutbildning med hög kvalitet. Den nya socionomutbildningen kommer att få mer resurser och i större utsträckning fokusera på personlig utveckling. Men Akademikerförbundet SSR framhåller också vikten av att den nya socionomutbildningen också måste fokusera på frågor om hur samhällets regelverk och lagstiftning är uppbyggda, säger Christin Johansson, förbundsordförande Akademikerförbundet SSR i en kommentar. För ytterligare upplysning kontakta utvecklingschef Titti Fränkel 0703 70 44 33 Press- och Informationschef Maria Östberg Svanelind · 070-817 44 31 · 08-617 44 87 · m.ostbergsvanelind@akademssr.se Pressekreterare Anna Welin · 070-627 44 51 · 08-617 44 51 · a.welin@akademssr.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00690/wkr0002.pdf