Akademikerförbundet SSRs kongress: Heike Erkers från Göteborg vald till 2:e vice ordförande Idag har Akademikerförbundet SSR valt förbundsstyrelse för åren 2003 - 2006 och Heike Erkers från Göteborg valdes till 2:e vice ordförande. Heike Erkers är 43 år och bosatt i Göteborg tillsammans med sin make och 12-årige son. Hon har varit fackligt aktiv sedan 1986 då hon valdes in i Saco-styrelsen för Länsarbetsnämnden. Där blev hon 1992 ordförande på heltid. Sedan nio år tillbaka är hon dessutom ledamot i Saco-styrelsen för Arbetsmarknadsverket, Saco-Amv. Heike Erkers utbildning är beteendevetenskaplig med inriktning mot utredningssociolog. Hon har främst arbetat med vuxenrehabilitering. Sedan 1984 inom Arbetsmarknadsverket på AMI i Angered. - Akademikerförbundet SSRs viktigaste frågor inför nästa mandatperiod handlar om arbetsmarknadspolitiken som är en förutsättning för välfärd, mångfald ur ett internfackligt perspektiv. En annan fråga är fackliga förtroendevaldas arbetsmiljö och villkor, säger Heiker Erkers Till förbundsstyrelseledamöter valdes också Christin Johansson, förbundsordförande, Mats Berglund, förste vic ordförande samt Helen Björesund från Kungälv, Anita Gidén från Halmstad, Lars Jansson från Göteborg, Kjell Jonsson från Piteå, Carina Laurin Stensson från Örebro, Camilla Ring från Linköping, Fredrik Pering från Malmö, Karin Wernerheim från Malmö och Anita Davidsson från Västerbotten. För mer information kontakta: Heike Erkers mobiltelefon 070 622 39 78 Akademikerförbundet SSR är det fjärde största SACO förbundet och är ett yrkesförbund för ekonomer, samhällsvetare, personalvetare, beteendevetare och socionomer. Förbundet har drygt 43 500 medlemmar. Akademikerförbundet SSR, Besöksadress: Mariedalsvägen 4, Internet: www.akademssr.se Maria Östberg Svanelind, press- och informationschef tfn: 070 817 44 31 eller 08 617 44 87 E-post m.ostberg-svanelind@akademssr.se Anna Bengtsson, pressekreterare tfn: 070 627 44 51 eller 08 617 44 51 E-post a.bengtsson@akademssr.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/11/20030511BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/11/20030511BIT00040/wkr0002.pdf