Lena Svenaeus ny förbundsjurist hos Akademikerförbundet SSR.

Lena Svenaeus ny förbundsjurist hos Akademikerförbundet SSR. Generaldirektör Lena Svenaeus tillträder den 1 februari som förbundsjurist hos Akademikerförbundet SSR. Lena Svenaeus var JämO mellan 1994 och 2000 och är idag generaldirektör för statens haverikommission. Hon har en lång erfarenhet av arbetsrätt, lönediskriminering och jämställdhetslagstiftning också ur ett internationellt perspektiv. Lena Svenaeus kommer bl a att driva förbundets mål i de olika domstolarna. - Jag är mycket glad över att Lena Svenaeus tackat ja till jobbet som förbundsjurist hos oss. Akademikerförbundet SSR tog på kongressen i våras ett rejält avstamp i arbetet för ett arbetsliv och en arbetsmarknad som inte diskriminerar vare sig med hänvisning till kön, etnisk bakgrund, sexuell läggning eller funktionshinder. Lena Svenaeus kommer, med sin breda och djupa erfarenhet, att tillföra förbundet viktig och strategisk kompetens, säger förbundsdirektör Lars Holmblad. För ytterligare upplysning kontakta: Press- och Informationschef Maria Östberg Svanelind 0708 17 44 31 Förbundsdirektör Lars Holmblad 0708 17 44 38 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00440/wkr0002.pdf