Philippine Airlines köper Carmen Systems planeringssystem

Philippine Airlines köper Carmen Systems planeringssystem Philippine Airlines (PAL) har undertecknat ett femårskontrakt om att använda Carmens integrerade optimeringslösningar för cockpit- och kabinpersonal. Phillippine Airlines har köpt produkterna Carmen Crew Pairing, Carmen Crew Rostering och Carmen Roster Maintenance. Systemen kommer att hjälpa PAL att optimera sina personalscheman så att de blir mer kostnadseffektiva och samtidigt tar hänsyn till personalens önskemål. "Carmens avancerade lösningar för resursoptimering kommer att göra det enklare för oss att snabbt anpassa oss till förändringar, samtidigt som vi kommer att kunna planera för en mera stabil operation", säger Susan Del Carmen, AVP Cabin Services Department på Phillippine Airlines. "Vår personal kommer också att uppskatta möjligheten att påverka arbetsinnehållet i sina månadsscheman", tillade Ruby Carol Manzano, International Line Administrator vid Phillippine Airlines. "Vi är mycket nöjda över att få leverera Carmens optimeringslösningar till Philippine Airlines. Detta är Carmens andra kund i Asien - den första var Singapore Airlines. Detta är ytterligare ett bevis på att system som stöder snabba beslut och processförändringar blir en allt viktigare faktor i dagens transportindustri", säger Per Norén, President och CEO på Carmen Systems. Carmen Systems AB levererar integrerade planerings- och beslutsstöd till flygbolag och järnvägar. Bland kunderna finns Aeroméxico, Air France, Alitalia, British Airways, Iberia, KLM, Lufthansa, Philippine Airlines, SAS, Singapore Airlines, Deutsche Bahn (tyska järnvägar) och SJ, Green Cargo. Carmen Systems är en snabbt växande organisation och har i dag 164 anställda från 24 länder. Carmen arbetar också med gemensam forskning och programutveckling med några av världens ledande universitet. Carmens huvudkontor i Göteborg har den största FoU- avdelningen i branschen. För mer information, kontakta: Per Norén, VD och koncernchef Odinsgatan 9 031 720 81 01 SE-411 03 Göteborg per.noren@carmensystems.com E-post: carmen@carmensystems.com Hemsida: www.carmensystems.com Catherine Hines, PR och information 031 722 62 02 catherine.hines@carmensystems.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00050/wkr0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00050/wkr0004.pdf