DHL Freight förstärker den nordiska organisationen

Stockholm 18 juni 2012. Ulf Sjöström tillträdde den 1 maj som Vice President Business Development på DHL Freight. Ulf kommer att ansvara för produktutveckling med fokus på den intra-nordiska trafiken inom den nordiska organisationen på DHL Freight.

Närmast kommer Ulf från en roll som försäljnings- och marknadschef för DHL Freight i Sverige. Han har en lång erfarenhet från logistikbranschen och har en djup förståelse för verksamheten och har varit ansvarig för många lyckade projekt på DHL Freight.

Ulf kommer i sin nya roll att ansvara för den intra-nordiska utvecklingen från ett marknads- och kostnadsperspektiv, samtidigt som han kommer att ansvara för DHL Freights nordiska trailerpool och företagets Nordic Dispatch Center i Lübeck.

− Med Ulf senioritet är jag övertygad om att han tillsammans med de nordiska länderna kommer att bidra till en positiv utveckling i dessa viktiga områden, säger Ole Ringheim, CEO DHL Freight Nordics.

Ulf Sjöström tillträdde den 1 maj som Vice President Business Development på DHL Freight och kommer att rapportera till Ole Ringheim, CEO DHL Freight Nordics.

-Slut-

Tel: 08 – 54 345 669

DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2011 hade koncernen en omsättning på 53 miljarder euro.