JET pressar priset på diesel

Report this content

Nu introducerar JET i snabb takt diesel på sina bensinstationer. På snart tre av fyra JET-stationer kan du redan tanka diesel. Vid årsskiftet ska det vara möjligt på alla. Det betyder sänkta kostnader för dieselkunderna, eftersom JETs filosofi är att alltid eftersträva att ingen konkurrent har lägre pris, där JETs stationer finns.

- På 117 av JETs 163 stationer kan du redan i dag tanka diesel och utbyggnaden fortsätter i snabb takt. Vi är glada för att kunna ge samma löfte till dieselkunderna som till bensinkunderna; att vi alltid ska erbjuda låga priser där vi finns på plats. Det skapar trygghet för kunderna, säger Christel Nettelvik, Sverigechef.

En lika viktig princip för JET är att det är priset på skylten som gäller. Det finns inga förbehåll eller speciella krav för att som kund kunna få det pris som skyltas. JET har inga volymkrav eller system för medlemsrabatter för att kunderna ska få ett visst pris.

- JET kan erbjuda ett lägre pris för att vi har ett nät med automatstationer som vi själva kontrollerar. Vi säljer bara drivmedel, inte korvar, chips, läsk eller annat som konsumenterna får betala extra för. Vi har låga kostnader och det märks på priset för kunden, säger Christel Nettelvik.

Drivmedelsmarknaden befinner sig under hård press och ibland uppstår lokala ”priskrig”. Det innebär att priserna kan skilja sig något mellan olika platser i landet och ibland förändras flera gånger per dag. JETs kunder kan alltid känna sig trygga över att företaget eftersträvar att ingen konkurrent ligger lägre i pris där JETs stationer finns.

Mer information:
Vilka JET-stationer som just nu erbjuder diesel, hittar du på www.jet.se.
Listan uppdateras kontinuerligt.