Kommuniké från extra bolagsstämma i Jetpak

Extra bolagsstämma hölls idag den 4 december 2018 i Jetpak Top Holding AB (publ) ("Jetpak" eller "Bolaget") varvid bolagsstämman fattade följande beslut.

Ändring av bolagsordning

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med förslag från styrelsen, att ändra bolagsordningens gränser för antal aktier och aktiekapital. Det beslutades därmed att gränser för aktiekapital ändras från lägst 3 000 000 kronor och högst 12 000 000 kronor till lägst 6 700 000 kronor och högst 26 800 000 kronor. Vidare beslutades att ändra gränser för antal aktier från lägst 3 000 000 och högst 12 000 000 till lägst 6 700 000 och högst 26 800 000.

Beslut om fondemission med utgivande av nya aktier

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att Bolagets aktiekapital ska ökas genom fondemission med 3 583 902 kronor till 6 777 781 kronor med utgivande av 3 583 902 aktier till befintliga aktieägare. Fondemissionen genomförs genom överföring av 3 583 902 kronor från fritt eget kapital enligt fastställd balansräkning till aktiekapital. De nya aktierna medför rätt till utdelning första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter det att nyemissionen har registrerats hos Bolagsverket och aktierna införts i aktieboken hos Euroclear Sweden AB.

Beslut om nyemission av aktier

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om emission av högst 5 222 000 aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Den totala ökningen av Bolagets aktiekapital uppgår till högst 5 222 000 kronor. Efter genomförd nyemission och fondemission uppgår således antalet aktier i Bolaget till 11 999 781 aktier och aktiekapitalet uppgår till 11 999 781 kronor. De nya aktierna medför rätt till utdelning för första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter det att de nya aktierna registrerats hos Bolagsverket och Euroclear Sweden AB.

Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att emissionen ska kunna riktas till investerare som anmält intresse att teckna aktier i samband med noteringen av Bolagets aktier på Nasdaq First North Premier. Genom nyemissionen kommer Bolaget att tillföras ett belopp om 234 990 000 kronor för avdrag för transaktionskostnader.

För mer information om besluten ovan hänvisas till Bolagets prospekt för inbjudan om teckning av aktier i Bolaget som finns tillgängligt på Bolagets hemsida, www.jetpakgroup.com.

Jetpak Top Holding AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:

Kenneth Marx, VD Jetpak

+46 (0) 73 368 54 00, kenneth.marx@jetpak.com

Peter Hallman, CFO Jetpak

+ 46 (0) 73 368 52 10, peter.hallman@jetpak.se

OM JETPAK

Jetpak Top Holding AB (publ) är den ledande aktören inom tidskritiska expressleveranser i Norden med fokus på flygbaserade långdistansleveranser från dörr till dörr, primärt till företagskunder. Vänligen besök www.jetpak.com för mer information.