E-handeln blir social, mobil och personlig – temat på SEBC 2011

E-handlare från hela Skandinavien samlas i Göteborg under sista veckan i Maj för att lyssna till över 30 föreläsare om de senaste trenderna inom e-handeln. Ämnen som kommer att behandlas är bland annat hur e-handeln blir allt mer mobil, social och personlig. Bland talarna finns experter från Nelly.com. Blocket, Tradera, Klarna, DIBS, Posten, Svensk Handel, Exportrådet, Discshop, Sportamore och en mängd föreläsare med inriktning på e-handelns utveckling.

E-handel är ämnet när andra upplagan av Scandinavian eBusiness Camp arrangeras under fyra seminariedagar i Göteborg den 24-27 maj. Konferensen är uppdelad på de största trenderna inom e-handeln kombinerat med  framgångsrika exempel från e-handelsbranschen

Under konferensen bjuds besökarna på ett flertal spännande föreläsare från företag som Klarna, Nelly.com, Sportamore, Discshop, Blocket, Tradera, Protecty, Headler och många fler.

Årets event arrangeras som dagskonferenser under de första två dagarna i Billdal söder om Göteborg i anslutning till Jetshops huvudkontor. Under de avslutande dagarna flyttar eventet in till Handelshögskolan i Göteborg med en sammanhängande agenda över två dagar.

- Förra årets konferens var väldigt uppskattad av våra ca 350 besökare. Intresset för årets event är stort, talarlistan är så spännande så det här är inget man vill missa om man är intresserad av e-handel. Därför har vi flyttat de två avslutande dagarna till Handelshögskolan för att få plats med lite drygt 800 besökare under konferensen, säger Christian Zanders, vd på Jetshop.

-Utvecklingen i branschen går allt snabbare. Med tanke på att ca 4 – 5 miljarder kronor varje år förflyttas från den traditionella handeln till e-handeln så ökar intresset bland alla handlare att lära sig om hur deras verksamhet skall vara med i förändringen Vi ser det tydligt både bland våra egna kunder och de företag vi pratar med.

Konferensen arrangeras av Jetshop i samarbete med Posten, Klarna, Dibs och Swedbank. Ämnen som kommer behandlas är bland annat internationell e-handel, mobil handel, marknadsföring via sociala medier, nöjdare kunder, logistik och intelligent sök.

För mer information gällande SEBC 2011 eller Jetshop kontakta:
Christian Zanders, vd Jetshop tel. telefon 46 31 760 71 70, mobil 46 707 76 60 76, e-post
Christian.zanders@jetshop.se  och www.jetshop.se eller www.sebc2011.se

Jetshop AB utvecklar och marknadsför e-handelssystemet Jetshop Commerce.  Jetshop designar och lanserar kundens butik på Internet. I Jetshops grundpaket ingår förutom de ledande tekniska tjänsterna för e-handel även webbdesign, affärsutveckling och rådgivning för att vidareutveckla affären på Internet. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till den största leverantören av skräddarsydda butiker i Skandinavien. Cirka 3 000 företag använder i dag Jetshop Commerce med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard  SEK via Internet. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50.

Om Scandinavian eBusiness Camp

Scandinavian eBusiness Camp är ett årligt event för Nordens alla e-handlare. Det är en mötesplats med mingel och festligheter. Men det är också en inspirationskälla och ett lärocenter där deltagarna får insikter och handfasta tips som kan omsättas i verksamheten direkt. Samtidigt är det en välförtjänt paus från vardagen och ett tillfälle att reflektera över sin e-handel tillsammans med andra i branschen. Vi är e-handelseventet av e-handlare, med e-handlare, för e-handlare.