E-handelsaktören Jetshop expanderar kraftigt

Jetshop expanderar kraftigt och anställer nu ytterligare 16 medarbetare för att möta en ökande efterfrågan på bolagets e-handelstjänster. Stark tillväxt inom e-handeln samt lanseringen av det nya affärsområdet Jetshop Enterprise och de nya tjänsterna Jetshop Free och Jetshop Mini, ligger bakom den ökande efterfrågan.

Efter en framgångsrik vår med flera nya stora kunder tar Jetshop nu nästa steg i utvecklingen och expanderar företaget. En stark tillväxt inom e-handeln är också en bidragande faktor till att Jetshop nu anställer 16 nya medarbetare för att bemöta en ökande efterfrågan på bolagets e-handelstjänster.

– Som branschledande inom e-handel i Skandinavien känns det roligt att vi, precis som marknaden där vi verkar, expanderar kraftigt. Vi ser inga tecken på avmattning utan snarare fortsatt tillväxt säger Christian Zanders, vd på Jetshop.

Lanseringen av det nya affärsområdet Jetshop Enterprise för stora företag har inneburit ett flertal prestigeuppdrag för Jetshop under första halvåret, med nya kunder som exempelvis Gröna Lund, Kolmården, Skara Sommarland, Blåkläder och Astra Zeneca. Nyligen lanserades även ett antal nya tjänster så som Jetshop Free och Jetshop Mini för mindre och nystartade e-handelsbolag. Även dessa har inneburit en kraftigt ökad volym i antal kunder.

Jetshops framgång syns tydligt i bolagets senaste rapporter som visar att orderingången ökade med 44 % under första halvåret jämfört med samma period föregående år. Försäljningen av nya system ökade med 51 % under första halvåret jämfört med samma period föregående år. Vinsten ökade med 40 % under första halvåret jämfört med samma period föregående år (2,55 msek 2010 jämfört med 1,81 msek 2009).

För frågor gällande Jetshop kontakta:

Christian Zanders, CEO Jetshop tel. telefon +46 31 760 71 70, mobil +46 707 76 60 76, e-post Christian.zanders@jetshop.se

För pressinformation kontakta:

Anja Källstedt, Pr Manager Jetshop telefon +46 708 87 55 53, e-post anja@sveareklam.se

Mer information om Jetshop finns på: www.jetshop.se och www.jetshopfree.com

Jetshop AB är ett skandinaviskt företag som utvecklar och marknadsför e-handelssystem för små och medelstora företag. Jetshop designar och lanserar kundens butik på Internet. I Jetshops grundpaket ingår förutom de ledande tekniska tjänsterna för e-handel även webbdesign, affärsutveckling och rådgivning för att vidareutveckla affären på Internet. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till den största leverantören av skräddarsydda butiker i Skandinavien. Cirka 3 000 små och medelstora företag använder i dag Jetshop med en samlad årsomsättning på över 1 miljard SEK via Internet. I november 2009 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2009 Technology Fast50.