Framgångsrika handlare lanserar nytt med Jetshop Open Source Framework

Två av nordens mest framgångsrika handlare, Chiquelle.com och Shirtstore.se, väljer nu att lansera ny responsiv design baserad på Jetshop Open Source Framework. Ramverket är den senaste byggstenen i Jetshop Commerce ekosystem och med det öppnas möjligheter för web designers att vidareutveckla utefter egna behov och metoder.

Den svenska modebutiken Chiquelle.se har sett en kraftig tillväxt under de senaste åren, med bland annat dubblerad omsättning två år i rad. Med 170 000 följare i sociala medier och med ytterligare europeisk expansion i sikte, lanseras nu en ny sajt byggd med Jetshop Open Source Framework.

- Vår ambition är att erbjuda unika och exklusiva produkter på ännu fler marknader och för att bygga vår närvaro vidare krävs en flexibel grund att stå på. Jetshop Commerce är grunden för vår närvaro online och med det nya ramverket kan vi arbeta med design och upplevelse på ett helt annat sätt, säger Pouya Boland, CEO på Chiquelle.

Shirtstore.se har under många arbetat framgångsrikt med t-shirtmode på nätet och har bland annat exklusiva licenser från Warner Bros, 20th Century Fox och DC Comics. Shirtstore är sedan länge etablerade på flera marknader och lanserar nu en ny responsiv design, med fokus på optimal kundupplevelse i alla enheter.

- Vi har tittat mycket på vem besökaren är och hur vi kan erbjuda en ännu bättre kundupplevelse. En väldigt stor del av trafiken är mobil och för oss var det därför viktigt att kunna bygga en närvaro som håller för alla enheter och att inte behöva kompromissa med upplevelsen, säger Peo Olsson, grundare och ägare till Shirtstore.se.

Jetshop Open Source Framework är en modulär och väldokumenterad miljö, utvecklad i samarbete med externa designers och utvecklare. Ramverket är fritt för alla att ladda ner och vidareutveckla.

Jetshop Open Source Framework finns på https://bitbucket.org/jetshopdesign/responsive-base

- Våra kunder inspirerar oss ständigt till att hitta nya tekniska lösningar. Vi lanserade Jetshop Open Source Framework för att ge designers och utvecklare rätt förutsättningar och för att driva den tekniska utvecklingen av gränssnitt snabbare framåt. Det är fantastiskt kul att nu se de första resultaten lanseras, säger Christian Zanders, CEO på Jetshop.

För mer information, kontakta:
Christian Zanders - CEO, Jetshop: +46 707 76 60 76, christian.zanders@jetshop.se

Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande teknik och kunskapspartner för digital handel. Jetshop erbjuder, e-handelsplattformar, strategisk rådgivning och digital marknadsföring. Ca 2 000 företag använder i dag Jetshop som partner för sin digitala handel.

Det är viktigt att inte behöva kompromissa med upplevelsen.
Peo Olsson, grundare och ägare av Shirtstore
Nu kan vi arbeta med design och upplevelse på ett helt annat sätt.
Pouya Boland, CEO på Chiquelle