Jetshop etablerar Development Center i Polen

Jetshop fortsätter växa och etablerar nu ett Development Center i Wroclaw, Polen. Etableringen är ett viktigt steg i bolagets tillväxtplan och kommande generation av e-handelssystemet Jetshop Commerce.

Wroclaw är en av Europas ledande städer inom IT och Telekom. Det stora antalet Universitet med över 120 000 studenter skapar en stor tillgång till spetskompetens inom programmering. Ett flertal internationella bolag har idag förlagt utveckling i Wroclaw som gjort att regionen även kallas för ”Polens Silicon Valley”.

Jetshops Development Center i Wroclaw kommer arbeta med utveckling och testning av Jetshop Commerce e-handelssystem.

- Det här ett viktigt beslut för Jetshop som gör det lättare för oss att rekrytera teknisk spetskompetens inom vårt område, e-handel. Vi som bolag breddar även vår kunskap kring andra marknader och skapar därmed förutsättningar för vår fortsatta tillväxt. Vårt team i Wroclaw kommer arbeta nära vårt team i Göteborg vilket även gör oss mer attraktiva som arbetsgivare eftersom vi kan erbjuda en mer internationell miljö för våra medarbetare, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Med etableringen kommer Jetshop att ha Development Center i Göteborg och Wroclaw. Bolagets e-handelssystem Jetshop Commerce används idag av ca 3 000 företag.

För mer information gällande Jetshop kontakta:
Christian Zanders, vd Jetshop tel. telefon 46 31 788 41 00, mobil 46 707 76 60 76, e-post
Christian.zanders@jetshop.se  och www.jetshop.se

Jetshop utvecklar och marknadsför det ledande e-handelssystemet Jetshop Commerce. I Jetshops leverans ingår förutom de ledande tekniska tjänsterna för e-handel även webbdesign, affärsutveckling och rådgivning för att vidareutveckla affären på Internet. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till den största leverantören av skräddarsydda butiker i Skandinavien. Cirka 3 000 företag använder i dag Jetshop Commerce med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard SEK via Internet. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010.