Jetshop inleder samarbete med Svensk Handel och dess 13 000 medlemsföretag

Jetshop, marknadsledande inom e-handel i Skandinavien, har inlett ett samarbete med Svensk Handel. Samarbetet innebär ekonomiska fördelar för Svensk Handels medlemmar som etablerar e-handel med Jetshop.

Förutom att samarbetet innebär i direkta ekonomiska fördelar för Svensk Handels medlemsföretag kommer Jetshop även att bidra med sin kunskap och erfarenhet kring e-handel. Jetshop är idag Skandinaviens ledande e-handelsföretag med cirka 1 500 aktiva e-butiker. För andra året i rad återfanns även Jetshop i toppen bland snabbväxande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2008 Technology Fast50. Bland Svensk Handels medlemmar är det cirka 80 % som ännu inte lanserat näthandel. Merparten ser näthandel som ett starkt komplement till den fysiska handeln och att man får tillgång till en större marknad. I princip samtliga medlemmar inom Svensk Handel räknar med att e-handeln kommer att fortsätta växa vilket också tydligt syns i Jetshops e-survey. Jethop e-survey avseende det tredje kvartalet 2009 visar på en tillväxt bland Jetshops kunder på cirka 46 % jämfört med samma period föregående år. – Samarbetet med Svensk Handel känns självklart och som en naturlig del i vårt arbete att bli en del av infrastrukturen inom e-handel säger Christian Zanders, vd på Jetshop.