Jetshop lanserar helt ny möjlighet för e-handeln

Idag lanserar Jetshop tjänsten Spotstore; dynamisk retargeting med köp som börjar direkt i bannern.

– Att konsumenten kan börja handla direkt i annonsen på annan webbplats än handlarens egna, är ett stort steg för e-handeln, säger Christian Zanders, vd för Nordens ledande leverantör av e-handelssystem och tjänster.

Dynamisk retargeting är enkelt förklarat tekniken där en besökares klickbeteende i en e-handel känns av. Utifrån beteendet kan sedan annonser skapas på andra webbplatser den potentiella kunden besöker. På så vis ökar chansen till affär. Jetshops tjänst för detta är Releware, en unik algoritm som beräknar relationer mellan konsumentens klickbeteende och andra konsumenters köpbeteende. Med Spotstore kan nu köpet starta redan genom klick på bannern för att sedan tryggt avslutas på handlarens egen kassasida.

– Spotstore gör det möjligt för våra kunder att skapa unikt riktad annonsering och köp där konsumenten redan är. Denna typ av handel store-in-store kommer att öka snabbt. I den traditionella detaljhandeln arbetar man mycket med cross-selling. Spotstore är ett modernt sätt för e-handeln.

Online annonseringen har vuxit till den största annonskanalen i Sverige. Under 2012 stod den för hela 24 procent av den totala reklamkakan. Därför växer Jetshop också snabbt inom tjänster för online annonsering. Man är redan en ledande leverantör av tjänster för dynamisk retargeting till några av Sveriges största siter.

– Kostnaden för att nå rätt konsument med rätt budskap blir allt högre. Vår ambition är att bidra med flexibla och anpassningsbara verktyg som ökar våra kunders försäljning genom kostnadseffektiv och relevant annonsering, säger Christian Zanders.

Spotstore kommer att testas under våren och ansluts sedan till de annonsnätverk som har relevanta publishers för Jetshops annonsörer.

För mer information gällande Jetshop kontakta:
Christian Zanders, vd Jetshop tel. telefon +46 31 760 71 70, mobil +46 707 76 60 76, e-post christian.zanders@jetshop.se  och www.jetshop.se

Jetshop, grundat 2003, utvecklar och marknadsför e-handelssystemet Jetshop Commerce som idag används av drygt 3 000 företag med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard SEK. Med verksamheter i Sverige, Norge och Polen är man idag Nordens ledande leverantör av plattformar för e-handel. Man erbjuder även webbdesign för e-handel, affärsutveckling och strategisk rådgivning. Jetshop är År 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500.  År 2011 utsågs bolaget till ett av Europas mest innovativa företag vid HSBC European Business Awards.

Christian Zanders, VD för Jetshop