Jetshop lanserar ny smart fakturatjänst för e-handeln

– JetBILL är en smart, snabb, säker och enkel fakturatjänst för e-handlaren. Med den nya fakturatjänsten från Jetshop får handlaren kontroll över relationen med slutkonsumenten och möjlighet att använda fakturan till merförsäljning, säger Jetshops vd Christian Zanders.

JetBILL är en komplett fakturatjänst som minimerar e-handlarens administration och maximerar försäljningen till en mycket låg kostnad. Tjänsten inkluderar hela processen från kreditkontroll till betalning. Handlaren har kontroll och kan känna sig trygg från köp till betalning och vidare till kundens nästa köp. Tjänsten är färdigintegrerad i Jetshop Checkout och fakturan hanteras enkelt av kunden i Jetshop Admin.

Den nya fakturatjänsten från Jetshop ger även handlaren möjlighet att använda fakturan som kommunikationsbärare av personaliserade erbjudanden vilket ökar möjligheten till återköp och ökad kundlojalitet.

-Vår rekommendationsmotor Releware skapar unika möjligheter till personaliserade erbjudanden på fakturan baserat på konsumentens tidigare köp- och surfbeteende samt intressen. Jetshop Checkout och JetBILL tillsammans med Releware ger oss nya möjligheter att leverera fakturatjänster med inbyggd artificiell intelligens, säger Christian Zanders, VD på Jetshop.

Undersökningar från HUI visar att de tre viktigaste faktorerna för att en slutkonsument ska känna sig trygg på en e-handelssite är att butiken har ett känt varumärke, erbjuder flera betalningsalternativ och har tydliga kontaktuppgifter. Med JetBILL använder kunden sitt eget varumärke även på fakturan och konsumenten har bara en enda relation.

–Tjänsten skapar helt nya möjligheter för handlaren att vårda relationen och utveckla merförsäljning.  Många av våra kunder ser fakturan som en värdefull kontaktyta och har efterfrågat möjligheten att använda fakturan i sin marknadskommunikation. Med JetBILL och Jetshop Checkout kan handlaren arbeta med erbjudanden och kampanjer hela vägen från avslutet i butiken till fakturan.

-Tjänsten är framtagen för att optimera relationen mellan konsument och handlare, vi ser JetBILL lite som - den snälla fakturan. Konsumenten känner sig trygg medan handlaren kan bygga långsiktiga relationer och samtidigt förkorta tiden till återköp, avslutar Christian Zanders.

För mer information gällande Jetshop kontakta:
Christian Zanders, vd Jetshop tel. telefon 46 31 760 71 70, mobil 46 707 76 60 76, e-post christian.zanders@jetshop.se  och www.jetshop.se

Jetshop, grundat 2003, utvecklar och marknadsför e-handelssystemet Jetshop Commerce som idag används av drygt 3 000 företag med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard SEK. Med verksamheter i Sverige, Norge och Polen är man idag Nordens ledande leverantör av plattformar för e-handel. Man erbjuder även webbdesign för e-handel, affärsutveckling och strategisk rådgivning. Jetshop är År 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500.  År 2011 utsågs bolaget till ett av Europas mest innovativa företag vid HSBC European Business Awards.

– JetBILL är en smart, snabb, säker och enkel fakturatjänst för e-handlaren. Med den nya fakturatjänsten från Jetshop får handlaren kontroll över relationen med slutkonsumenten och möjlighet att använda fakturan till merförsäljning.
Christian Zanders, vd Jetshop