• Jetshop/

Jetshop och Alektum Holding investerar i specialanpassad kundtjänst för e-handelsföretag

De två ledande skandinaviska leverantörerna av system och finansiella tjänster inom e-handel skapar en ny verksamhet för kundtjänst till e-handlare. Syftet med investeringen är att erbjuda nordiska e-handelsföretag en tjänst som ger både ökad tillgänglighet och ökad försäljning.

- E-handeln är som störst söndagar mellan 14-22 och vardagar mellan 20-22, tider då de flesta e-handelsbutiker har stängt sin kundtjänst. Tillsammans med Alektum Holding och Jetshop får vi nu förutsättningar att skapa ett erbjudande som ger stora som små e-handlare möjlighet att förstärka relationen med sina kunder, säger Viktoria Lindqvist, VD för Nya VM Media AB

Investeringen sker i Alektum Holdings dotterbolag Nya VM Media AB. Verksamheten drivs idag med callcenters i Örebro, Göteborg och Tönsberg, Norge. Det nya erbjudandet innebär en kombination av teknologi och kompetens för en ökad kundlojalitet, försäljning och tillgänglighet.

Tjänsten kommer initialt erbjudas till e-handelsbutiker inom mode och nöjesparker. För att skapa bättre förutsättningar till en ökad försäljning integreras befintlig callcenter teknik hos Nya VM Media med Jetshops teknik, genom att skapa relevanta produktrekomendationer baserat på besökarbeteende.

- Vi har tillsammans med Alektum Holding och teamet hos Nya VM Media länge analyserat ett växande behov hos e-handelsföretagen för att skapa långvariga relationer med sina kunder. Det är oerhört glädjande att vi nu kan lansera de första tjänsterna så att e-handlarna kan erbjuda en tillgänglighet som leder till både ökad försäljning och starkare kundlojalitet.

För mer information gällande Jetshop kontakta:

Christian Zanders, VD Jetshop AB, tel +46 707 76 60 76, e-post christian.zanders@jetshop.se och www.jetshop.se

För mer information gällande Nya VM Media kontakta:

Viktoria Lindqvist, VD Nya VM Media AB, telefon +46 19 760 70 00, e-post viktoria.lindqvist@vmmedia.se och www.vmmedia.se.

Jetshop utvecklar och marknadsför Nordens största e-handelssystem Jetshop Commerce.  Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till en ledande partner för e-handel inom e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring för att utveckla kundernas handel och kundrelationer. 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop. Under 2013 genomfördes köp till ett värde överstigande 2 miljarder SEK i butiker som använder Jetshop Commerce.  I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010. Jetshop har även högsta (trippel-A) kreditbetyg enligt Soliditet.

Jetshop har ca 60 medarbetare vid kontor i Sverige, Norge & Polen.

Viktoria Lindqvist, VD för Nya VM Media AB