Jetshop redovisar stark tillväxt och förbättrat resultat

E-handelsleverantören Jetshop redovisar fortsatt stark utveckling. Omsättningen ökade med 18% under det första kvartalet 2011 jämfört med samma period föregående år. Rörelseresultatet (EBITDA) förbättrades samtidigt med 22%.

E-handelsmarknaden befinner sig i en stark tillväxtfas och får en allt mer central roll för detaljhandeln i sin helhet. Den positiva utvecklingen i marknaden syns i Jetshops siffror. Antalet nya kunder för perioden ökade med 88% till 278 stycken, jämfört med 148 nya kunder under samma period föregående år.

- Vi ser en ökad efterfrågan för e-handelssystem i alla kundsegment. Mest påtagligt är den stora efterfrågan från tradtionell detalj- och distanshandel som nu tydligt lyfter upp e-handeln som en central del i sin verksamhetsstrategi. - säger Christian Zanders, VD för Jetshop

Några nyckeltal från kvartalsrapporten (siffror från samma period föregående år i parantes)

-       Nettoomsättningen ökade till 9,5 MSEK (8,0 MSEK)

-       Rörelseresultatet EBITDA ökade till 1,7 MSEK (1,4 MSEK)

-       Resultat före skatt EBT ökade till 1,2 MSEK (0,9 MSEK)

För mer information gällande Jetshop kontakta:
Christian Zanders, vd Jetshop tel. telefon 46 31 760 71 70, mobil 46 707 76 60 76, e-post
Christian.zanders@jetshop.se  och www.jetshop.se

Jetshop AB

Jetshop AB utvecklar och marknadsför e-handelssystemet Jetshop Commerce.  Jetshop designar och lanserar kundens butik på Internet. I Jetshops grundpaket ingår förutom de ledande tekniska tjänsterna för e-handel även webbdesign, affärsutveckling och rådgivning för att vidareutveckla affären på Internet. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till den största leverantören av skräddarsydda butiker i Skandinavien. Cirka 3 000 företag använder i dag Jetshop Commerce med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard SEK via Internet. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50.