Jetshop visar framtidens detaljhandel i Jetshop Superstore

Jetshop visar tillsammans med DIBS, Klarna och PayPal upp framtidens detaljhandel i Jetshop Superstore på Stockholms Central. Tillsammans med en rad aktörer från detaljhandeln visas på möjligheterna med mobil e-handel. Förbipasserande kommer att få testa på framtidens detaljhandel och hur enkelt det är att handla via mobilen. Så enkelt att det går att köpa en matkasse, ett par nya skor eller varför inte en trädgårdsmöbel medan man står och väntar på tåget.

Idag går startskottet för Jetshop Superstore på Stockholms Central. Där kan förbipasserande inspireras av produkter som finns i Jetshop Superstore och med hjälp av QR-koder använda mobilen för att läsa mer om och köpa produkter direkt i mobilen från de aktörer inom detaljhandeln som finns på plats.

-        Med Jetshop Superstore visar vi hur enkelt och tryggt det kan vara att handla via mobilen. Vi tror att de som besöker oss kommer att få en ny typ av kundupplevelse och att de kommer att gå därifrån med en helt annan känsla för mobil e-handel och vad framtidens detaljhandel är, fortsätter Christian Zanders.

Tid blir allt mer värdefullt och därför blir det viktigare för oss att kunna sköta alldagliga sysslor eller unna oss något extra på ett snabbt och smidigt sätt.  Framtidens detaljhandel handlar om att göra det möjligt för människor att enkelt genom sin mobiltelefon få information om och köpa produkter.

-        Vi har bara skrapat på ytan på den potential som finns inom mobil e-handel. Idag består trafiken från mobila enheter inom e-handeln mest av människor som söker information. I framtiden vill konsumenten i sin mobila enhet lika enkelt och säkert kunna köpa allt de idag köper via datorn. De vill ha total frihet i att kunna köpa vad dem vill, när dem vill, vart dem än är, fortsätter Christian Zanders, VD på Jetshop.

Deltagare från detaljhandeln är: ICA, Nelly.com, Discshop, Webhallen, Grandparfym, Henrikssons Husvagnar/Camping varuhuset, Kotteshoppen, Bra Sommar Möbler, KyssJohanna, Musikaffären, SC Styling, Klossbutiken, Billiga arbetskläder, Handelsboden och Shirtstore.

mobil 46 707 76 60 76
e-post christian.zanders@jetshop.se

Jetshop utvecklar och marknadsför det ledande e-handelssystemet Jetshop Commerce. I Jetshops leverans ingår förutom de ledande tekniska tjänsterna för e-handel även webbdesign, affärsutveckling och rådgivning för att vidareutveckla affären på Internet. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till den största leverantören av skräddarsydda butiker i Skandinavien med verksamhet i Sverige, Norge och Polen. Drygt 3 000 företag använder i dag Jetshop Commerce med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard SEK via Internet. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010. 2011 utsågs Jetshop till ett av Europas mest innovativa företag vid HSBC European BusinessAwards 2011