Sail Racing väljer Jetshop som leverantör för America’s Cup-satsning

Det har varit på gång länge och igår nåddes vi av den fantastiska nyheten att vår kund Sail Racing International handplockats av Larry Ellison som officiell partner för America’s Cup och Oracle Team USA.

Samarbetet innebär att Sail Racing kommer att stå för design och utveckling av tekniska sjökläder till Oracle Team USA, Larry Ellisons titelförsvarande lag i America’s Cup. Företaget kommer också under 3 år leverera sportswear till America’s Cup och förse tusentals funktionärer och sponsorer med Sail Racing-kläder.

Jetshop är sedan tidigare leverantör av Sail Racings e-handelsplattform och vi ser nu fram emot den här spännande utmaningen. Jetshop kommer med hjälp av tekniska lösningar, kunskap och kontakter möjliggöra att Sail Racing kan genomföra samarbetet på bästa sätt. Vår funktionalitet för kanalförsäljning innebär att Sail Racing kan anpassa och administrera utbudet för olika marknader centralt. Lösningen möjliggör också att företaget kan skräddarsy uppsättningar för America’s Cups omfattande partnernätverk.

En stor del i utmaningen i samarbetet med Americas Cup är att distribuera merchandise-produkter till hela världens länder. ”Vi ska bygga en separat online-shop för merchandise, detta dessutom på ganska kort tid”, säger Joakim Berne, projektansvarig på Sail Racing. "Allt i vårt sortiment är nu också tillgängligt för köp från hela världen, något som ställer krav på logistik, affärssystem och web-plattform. I dessa stora internationella sammanhang är det viktigt att allt synkar, inget får stå stilla eller gå fel”.

Sail Racings officiella America’s Cup-kläder kommer att vara tillgängliga på alla event och självklart också online, via Sail Racings webshop.

För ytterligare information, kontakta:

Joakim Berne, Project Manager, Sail Racing - +46 73-663 94 01, joakim.berne@sailracing.com
Christian Zanders, CEO, Jetshop - +46 70-776 60 76, christian.zanders@jetshop.se

Se också

www.jetshop.se
www.sailracing.com
www.oracleteamusa.com
www.americascup.com

Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce.  Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande kunskapspartner för modern handel. Jetshop erbjuder en helhetslösning med bland annat flexibla e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring. Drygt 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop.