NY KONSULTCHEF PÅ JG COMMUNICATION

Report this content

Usha Ananthakrishnan tillträder som chef för JG Communications affärsenhet för kommunikationskonsulttjänster.

Usha Ananthakrishnan tillträder som konsultchef på JG Communication och vår nuvarande konsultchef Emma Agneborg blir kommunikationschef på teknikkonsultföretaget Grontmijs Sverige-bolag. - Jag ser fram emot att ta mig an min nya roll med målet att driva den strategiska förändring vi står inför som företag, säger en glad Usha. Det är JG Communications utveckling från kommunikationsproducent till strategisk kommunikationspartner som Usha syftar på. Den nya visionen, ”opening people’s minds”, handlar om att hjälpa kunderna att skapa relevant dialog med sina målgrupper snarare än att fylla kanaler med innehåll. Usha är särskilt lämpad att bidra till den utvecklingen. Som senior kommunikationskonsult på JG Communication känner hon organisationen från insidan och vet vad som krävs. Därtill har hon en bakgrund som VD, linjechef, konsultchef och projektledare på alltifrån Reuters till ICON Medialab och egna företag. - Usha passar utmärkt för rollen som konsultchef. Med sina språkkunskaper och sin förståelse för andra kulturer har hon lätt att bemöta internationella kundföretag. Med sin gedigna erfarenhet av kommunikationsstrategisk rådgivning kommer hon att leda vårt konsultteam i riktning mot JG Communications nya vision, säger Henrik Johansson, VD för JG Communication. Hon är en dynamisk person med inställningen att det finns en lösning på varje problem. Att hon som 23-åring och ensamstående mor flyttade från Indien till Sverige, för att arbeta som forskningsassistent på Karolinska Institutet, säger mycket om hennes starka drivkraft och fokus på möjligheter. På flytande svenska, engelska och tamil bygger hon broar mellan öst och väst. För mer information: Usha Ananthakrishnan, ny chef för JG Communications konsulterbjudande, Tel: 076 129 6181 E-mail: usha@jgcommunication.se Anna Kiefer, kommunikationschef på JG Communication, Tel: 08-588 330 91 E-mail: anna.kiefer@jgcommunication.se

Taggar: