Apoorva IT Solutions ny partner: JLT Mobile Computers expanderar på indiska marknaden

Report this content

Börsnoterade JLT Mobile Computers, som utvecklar stryktåliga datorlösningar för de tuffaste miljöerna, har ingått ett distributionsavtal med den nya partnern Apoorva IT Solutions. Företaget är baserat i Hyberabad och kommer att vara JLTs exklusiva distributör i Indien. Apoorva IT Solutions kommer aktivt att marknadsföra JLTs handhållna och fordonsanpassade ruggade datorer till deras växande kundbas. Avtalet är ännu en milstolpe i satsningen på att utvidga det nya partnerprogrammet som lanserades i maj 2010.

− Tack vare vårt partnerprogram expanderar JLT Mobile Computers snabbt.
Apoorva IT Solutions är det senaste tillskottet vilket är spännande då Indien är en stark tillväxtsmarknad, säger Per Holmberg, VD på JLT Mobile Computers.

Partnerprogrammet ger partners teknisk expertis och support så att de kan erbjuda datorlösningar i världsklass till slutanvändare inom marknaderna logistik, skogsindustri, gruvindustri, automatisering samt militär- och räddningsfordon. Partnerskapet med
Apoorva IT Solutions kommer att skötas och servas från JLTs kontor i Runcorn, England.

Apoorvas ledning kontaktade JLT Mobile Computers då en av deras kunder inom offentlig sektor efterfrågade en datorlösning inom ett krävande rörligt användningsområde.

− Genom omfattande research fann vi JLT Mobile Computers, som vi kontaktade för att ta reda på om de kunde tillhandahålla den hårdvara vår kund behövde. JLT Mobile Computers svarade snabbt och skickade genast ut en demonstrationsenhet till oss. Vi blev mycket imponerade av deras snabba service, säger Muralidhar Reddy, Managing Partner på Apoorva IT Solutions.

− Vi blev lika imponerade av JLT Mobile Computers produkt. Så fort vi började använda datorn insåg vi att deras produkter är överlägsna konkurrenternas. Vi förstod då att den skulle passa perfekt för våra kunder. Vi fördjupade relationen med JLT Mobile Computers genom ett exklusivt distributionsavtal och vi är stolta över att representera dem i Indien, säger Muralidhar Reddy.

Apoorva IT Solutions ansluter sig till JLT Mobile Computers växande nätverk av internationella distributions- och återförsäljarpartners. JLT Mobile Computers har nu distributörer i Sverige, Finland, Danmark, Storbritannien, Italien, Tyskland, Frankrike, Australien, Benelux, Spanien, Serbien, Sydafrika och Indien. JLT Mobile Computers säljs även i USA under RMTs varumärke DAP (tidigare Duros).

För mer information, vänligen kontakta:
Per Holmberg, VD JLT Mobile Computers
E-post: per.holmberg@jltmobile.com

Christian Funk, marknadschef JLT Mobile Computers
E-post: christian.funk@jltmobile.com

JLT Mobile Computers är en ledande utvecklare av stryktåliga datorlösningar för de tuffaste miljöerna. Datorerna av PC-typ är utvecklade och tillverkade i Sverige för professionella användare och kännetecknas av mycket hög driftsäkerhet trots fuktighet, damm, vibrationer, elektromagnetiska fält eller extrema temperaturer – funktioner som krävs för användning inom områden såsom transport, lager/logistik, skogsbruk, gruvdrift, automation, militär- och räddningsfordon. JLT agerar globalt via försäljningspartners, främst i Europa och USA, och har levererat över 65 000 datorer. JLT omsätter cirka 80 Mkr och har drygt 20 anställda i Sverige och tre anställda vid dotterbolaget i England. Huvudkontoret ligger i Växjö.  Bolaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på NASDAQ OMX, First North under symbolen JLT med E. Öhman J:or Fondkommission som certified advisor. För mer info, se www.jltmobile.com

Taggar: