Aktiekapital och antal stamaktier i JM AB (publ)

I enlighet med årsstämmans beslut den 30 mars 2023 har minskning av aktiekapitalet skett för avsättning till fritt eget kapital med 3 774 001 kronor genom indragning av 3 774 001 egna stamaktier.

Aktiekapitalet om 68 278 841 kronor är oförändrat, då det samtidigt med beslutet om minskning av aktiekapitalet genom indragning av egna stamaktier även fattades beslut om en fondemission, utan utgivande av nya aktier, genom överföring från fritt eget kapital till aktiekapitalet. Härigenom återställdes aktiekapitalet till samma nivå som innan minskningen.

Efter minskningen av aktiekapitalet och fondemission uppgår JM AB:s aktiekapital per den 31 maj 2023 till 68 278 841 kronor och totalt antal röster och utställda stamaktier i JM AB uppgår till 64 504 840.

Efter indragningen av egna stamaktier innehar JM inga egna stamaktier.

Claes Magnus Åkesson, tillförordnad Ekonomi- och finansdirektör
E-post cfo@jm.se   Tel. 08-782 87 00

Denna information är sådan som JM AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämna­des för offentliggörande den 2023-05-31 kl. 10:00 CEST.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.