Anders Stålhammar ny kommunikationschef i JM

Anders Stålhammar har utsetts till kommunikationschef i JM. Han kommer närmast från en tjänst som rektor för Internationella Engelska Skolan i Halmstad.

Anders har tidigare arbetat som informationschef på Luftfartsverket/ Flygtrafik- tjänsten och BT Industries samt som presschef på försvarskoncernen Saab AB. Dessförinnan arbetade han som journalist på Sveriges Radio.

Anders Stålhammar tillträder tjänsten den 2 april 2013 och kommer att rapportera till Ekonomi- och Finansdirektören. Förutom att ansvara för PR, Press och Media har Anders ett koordinerande ansvar för JM-koncernens samtliga kommunika-tionsfrågor.

- Förtroendet för JM bygger på att vi är öppna och tillgängliga med vad vi gör, säger Claes Magnus Åkesson, Ekonomi- och Finansdirektör. Anders har lång erfarenhet av kommunikation och mediekontakter och kommer att spela en viktig roll i att fortsätta utveckla JMs kontakter med våra kunder, omvärlden i allmänhet och inte minst media.

För ytterligare information:
Claes Magnus Åkesson, Ekonomi- och Finansdirektör, tel 08-782 89 71

Anders Stålhammar, tillträdande kommunikationschef, tel 070-530 77 80

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kr och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.