Ett år med JM på Galleri Kontrast

Ikväll inviger Johan Skoglund, JMs VD, fotoutställningen ”Ett hus blir till” på Galleri Kontrast i Stockholm. Utställningen, som pågår fram till den 19 juli, speglar ett år av JMs liv. Två av landets skickligaste fotografer, Erik G Svensson och Roger Turesson, har följt arbetet från den orörda marken till det inflyttningsfärdiga huset.

– Med den här utställningen vill jag framför allt lyfta fram våra medarbetare och det vi gör tillsammans varje dag, säger Johan Skoglund, VD på JM. Tillsammans bygger vi framtiden och det är något jag känner stolthet och glädje över varje dag. På tisdagens vernissage deltar, förutom JMs VD och utställningens fotografer, omkring 250 inbjudna VIP-kunder och JM-anställda. Boken ”Ett hus blir till” har producerats av bokförlaget Max Ström och har delats ut till samtliga JM-medarbetare. Den finns att beställa på www.jm.se/etthusblirtill. För högupplösta bilder från utställningen se www.jm.se/bildbank Utställningen på Galleri Kontrast, Hornsgatan 8, är öppen onsdag-fredag kl. 12-18 samt lördag-söndag 12-16.