Förändring av JM-koncernens affärssegment

JM Entreprenad kommer från och med det första kvartalet 2024 att ingå i koncerngemensamt, då verksamheten inte längre uppgår till en så väsentlig del att den utgör ett eget affärssegment.

JM har hittills följt upp och rapporterat sin verksamhet utifrån sex affärssegment; JM Bostad Stockholm, JM Bostad Riks, JM Norge, JM Finland, JM Fastighetsutveckling och JM Entreprenad.

Då verksamheten i JM Entreprenad minskat har JM från och med det första kvartalet 2024 ändrat sin interna styrning och uppföljning av verksamheten och följaktligen ändrat rapporteringen avseende koncernens affärssegment. I den geografiska informationen redovisas intäkterna baserat på var kunderna finns.

Tobias Bjurling, Ekonomi- och finansdirektör
E-post cfo@jm.se   Tel. 08-782 87 00

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 14 miljarder kronor och har cirka 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.