Förändring i JMs koncernledning

Anders Wimmerstedt tillträder som ny affärsenhetschef för JM Entreprenad fr o m 1 juli 2020. Tillförordnad affärsenhetschef Sören Bergström har därmed fullföljt sitt uppdrag att ställa om JM Entreprenad till renodlad anläggningsverksamhet och lämnar samtidigt koncernledningen.

Anders är sedan tidigare medlem i JMs koncernledning och har arbetat framgångsrikt i JM sedan 1985. Utöver sin nya roll är han som produktionsdirektör fortsatt koncernmässigt ansvarig för Bostad Produktion, Centrala Inköp, Logistik och Arbetsmiljö. Affärsenhet JM Entreprenad är fokuserad till anläggningsverksamhet i Storstockholm med synergier till JMs projektutveckling av bostäder.

– Med Anders som ny affärsenhetschef för JM Entreprenad säkerställs kontinuitet i ledarskapet och god samordning mot vår projektutveckling av bostäder. Jag tackar samtidigt Sören för hans väl genomförda uppdrag att ställa om verksamheten i JM Entreprenad, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef på JM.

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08-782 87 00
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.