Förändring i JMs koncernledning

Hilde Vatne, VD för JM Norge AS, och Markus Heino, VD för JM Suomi Oy, ingår från och med den 1 januari 2022 i JMs koncernledning.

Hilde Vatne har bidragit framgångsrikt inom JM Norge sedan 2011 och har under 2021 tillträtt som VD för JM Norge AS. Markus Heino är VD för JM Suomi Oy sedan 2013.

Susanne Persson lämnar i samband med detta uppdraget som tillförordnad affärsenhetschef för JM Norge och JM Finland, och återgår till sin ordinarie roll som affärsenhetschef JM Bostad Riks samt styrelseordförande i JM Norge AS.

– Med Hilde och Markus i koncernledningen stärker vi samordningen av verksamheterna på JMs marknader och vår kapacitet att erbjuda bostäder till fler nöjda kunder. Jag vill samtidigt tacka Susanne för att hon under en tid axlat rollen som tillförordnad affärsenhetschef för JM Norge och JM Finland parallellt med sitt ordinarie uppdrag, säger Johan Skoglund, JMs VD och koncernchef.

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08-782 87 00
Katarina Rimmerfeldt, kommunikationschef, 073-432 61 20

Denna information är sådan som JM AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämna­des, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-12-22 kl. 08:00 CET.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.