Förändring i JMs koncernledning

Carl Bandhold, Ekonomi- och finansdirektör, har sagt upp sig på egen begäran.

Efterträdare till Carl kommer att meddelas separat där rekryteringsprocessen startas omgående. Carl kvarstår i sin befattning under uppsägningstiden, till och med senast maj 2023.

– Carl började som Ekonomi- och finansdirektör på JM under 2021 och har varit medlem i koncernledningen sedan dess. Jag beklagar att Carl valt att gå vidare, och önskar honom lycka till i sitt nya uppdrag, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef.

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08-782 87 00
Katarina Rimmerfeldt, kommunikationschef, 073-432 61 20

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.