Förändring i JMs koncernledning

Malin Lundgren, HR-direktör, har valt att lämna JM.

Malin lämnar sin befattning den 5 juli 2024 efter nära fyra år i bolaget. Efterträdare kommer att meddelas separat och rekryteringsprocessen startas omgående.

– JMs HR-arbete har under Malin Lundgrens tid som HR-direktör utvecklats i en mer strategisk och affärsorienterad riktning. Jag vill rikta ett stort tack till Malin för hennes engagemang och insatser och önskar henne all lycka till i framtiden, säger Mikael Åslund, vd och koncernchef.

Mikael Åslund, vd och koncernchef, 08-782 87 00
Katarina Rimmerfeldt, kommunikationschef, 073-432 61 20, press@jm.se

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kronor och har cirka 2 100 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.