Förändring i JMs koncernledning

Sofia Ljungdahl, affärsenhetschef för JM Fastighetsutveckling samt medlem i JMs koncernledning, har beslutat att lämna sitt uppdrag för att gå vidare till ny tjänst hos annan arbetsgivare.

- Sofia Ljungdahl har varit en uppskattad medarbetare inom JM under många år och därför är det tråkigt att hon slutar, säger Johan Skoglund, VD på JM. Jag önskar henne lycka till i sin nya utmaning!

Sofia Ljungdahl har varit anställd på JM sedan 1995. Hon lämnar sitt uppdrag på JM med omedelbar verkan.

Arbetet med att hitta en ersättare pågår. Till dess detta har skett upprätthålls tjänsten av Zdravko Markovski utöver sitt ansvar som affärsenhetschef för JM Bostad Stockholm.

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08-782 89 39
Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad: 08-782 88 13
Tomas Eriksson, pressansvarig: 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 9 miljarder kr och har cirka 2 000 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.