Första spadtag för hyresbostäder i Täby

Idag tas ett första spadtag för nya hyresbostäder i Hägernäs, Täby. Leif Gripestam (M), kommunalråd i Täby, kommer tillsammans med JMs VD Johan Skoglund att inviga projektet.

Projektet är ett viktigt bidrag i den satsning Täby kommun nu gör för att bygga fler bostäder, inte minst hyresrätter. JM tar del av denna satsning dels i Hägernäs men också i kommande utveckling av Täby Park.

Projektet som uppförs i egen balansräkning omfattar 136 välplanerade hyreslägenheter och inflyttning beräknas ske från och med andra kvartalet 2018. Produktionsstarten kommer att redovisas under det fjärde kvartalet 2016. – Att utveckla hyresbostäder är ett viktigt komplement till vårt övriga erbjudande om både bostadsrätter och ägarlägenheter och gör JMs roll som samhällsbyggare komplett. Detta projekt är ett gott exempel på när vi tar ansvar för hela projektutvecklingskedjan. Allt från lokalisering av lämplig mark, utarbetande av detaljplaner tillsammans med kommunen, projektering, produktion och förvaltning, säger Johan Skoglund, VD JM.

JM Hyresbostäder är den del inom JM som huvudsakligen har till uppgift att projektutveckla, bygga och förvalta hyresbostäder i Stockholmsregionen. I dagsläget producerar och planerar enheten ett flertal projekt.

Per-Arne Jonsson, chef JM hyresbostäder, 08-782 89 30
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.