Första spadtaget för JM Hyresbostäder på Lidingö

Idag togs det första spadtaget för JM Hyresbostäders första projekt på Dalénum, Lidingö. Johan Skoglund VD JM, Siv Malmgren VD John Mattson, Paul Lindquist kommunstyrelsens ordförande och Per-Arne Jonsson JM Hyresbostäder höll i spaden.

I den första etappen byggs det 146 hyreslägenheter, som i december 2012 såldes till John Mattson fastighetsförvaltning och kommer att redovisas som produktionsstartat i andra kvartalet 2013. JM bygger på totalentreprenad och överlämnar en nyckelfärdig fastighet hösten 2015.

-    Vi är mycket glada över att vi nu kommit gång med första etappen av JMs hyresrättsproduktion på Dalénum, Lidingö, säger Per-Arne Jonsson Chef JM Hyresbostäder.

Per-Arne Jonsson, chef JM Hyresbostäder: 08-7828930
Anders Stålhammar, Press: 08-7821918

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kr och har cirka 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.