Gourmetrestaurang till Liljeholmen

Medan arbetet med de spektakulära höghusen längs Liljeholmskajen i Stockholm fortsätter söker JM samarbete med någon av Sveriges stjärnkrögare för att etablera en gourmetkrog på 26:e våningen i det högsta huset längs vattnet.

- Målet är att sätta Liljeholmskajen på krogkartan med en gourmetkrog av högsta klass som dessutom får en av Stockholms bästa utsikter, säger JMs projektledare Björn Olsson.

Restaurangen ska ha plats för 100 gäster. Byggstart är planerad till 2014

- Om allt går som det ska inviger vi den nya restaurangen 2016, avslutar Björn Olsson.

Bakgrund: Just nu pågår planarbetet för den sista byggnadsdelen längs Liljeholmskajen; samrådet för ”Sjövik 5” har precis avslutats. Här planeras för cirka 600 bostäder i bland annat två höghus om 26 respektive 24 våningar. Dessutom planeras för ytterligare två kvarter med vardera ett höghus längs kajen. Hela området kring Liljeholmskajen beräknas vara klart 2018-2019 och kommer att innehålla totalt cirka 3 500 bostäder.

www.jm.se/nyhetsrum hittar du högupplösta bilder på bland annat den planerade restaurangen.

Björn Olsson, projektledare JM, 08-782 89 03
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 12 miljarder kr och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.

Taggar: