Här bor Sveriges nöjdaste kunder

I konkurrens med branschens största aktörer mottog JM idag utmärkelsen "Årets nöjdaste kunder 2011". Det är tredje året i rad som JM, enligt Prognoscentrets undersökning, har branschens högsta NKI (Nöjd Kund Index). I år steg NKI till 77 av 100 möjliga poäng. Branschsnittet ligger på 72. Allra nöjdast är man i projektet Trädgårdsmästaren i Malmö där man erhöll Sveriges enskilt högsta NKI på 86 poäng.

- Ett stort tack dels till våra kunder för det fortsatt fina förtroende de visar oss, dels till mina medarbetare som gjort - och gör - ett fantastiskt jobb, säger Johan Skoglund, VD på JM! Vi kommer att stå på tå för att även fortsättningsvis kunna erbjuda våra kunder branschens bästa kunddialog och -service.

Prognoscentret har för tredje året i rad mätt kundnöjdheten i bostadsutvecklingsbranschen på uppdrag av de ledande aktörerna i branschen. I år ökade JM sitt NKI från 75 till 77 av 100 möjliga poäng. Enskilt bästa projekt i Sverige utsågs till Trädgårdsmästaren i Malmö med ett NKI på 86, tätt följt av projekten Sköntorpshöjden och Strandparken 3, Stockholm, bägge med ett NKI på 84. Undersökningen görs av Prognoscentret AB.

Tomas Hedenius, pressansvarig JM: 08-782 86 61
Sven Olsson, projektledare brf Trädgårdsmästaren, JM: 040-16 56 18

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 12 miljarder kr och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.

Taggar: