Helena Söderberg ny personaldirektör på JM

​Helena Söderberg tillträder som ny personaldirektör på JM den 6 december. Hon har tidigare bland annat arbetat som personalchef inom Skanska och kommer närmast från rollen som Nordisk HR-direktör på Alstom Transport.

- Med tanke på de utmaningar JM står inför när det gäller att fortsätta rekrytera duktiga medarbetare så är Helena Söderbergs kompetens och långa erfarenhet från byggbranschen särskilt värdefull för oss, förklarar Johan Skoglund, VD på JM.

Helena Söderberg har arbetat i olika HR-funktioner sedan examen från P-linjen i Uppsala 1991. Bland annat har hon arbetat 16 år inom Skanska-koncernen .

- Jag ser fram emot att få fortsätta utveckla personalfunktionen på JM, säger Helena Söderberg. En av mina främsta uppgifter blir att säkerställa att JM fortsätter vara en attraktiv arbetsgivare.

Helena Söderberg kommer att ingå i JMs koncernledning. Hon ersätter Helene Hasselskog som slutar på JM i november.

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08 – 782 89 39
Helena Söderberg, tillträdande personaldirektör, 0730-77 56 77
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, 08 – 782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 9 miljarder kr och har cirka 1 900 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.