JM bygger ännu fler studentbostäder i Gamlestaden

Nyligen kunde JM presentera att ett avtal tecknats med Göteborgs stad om planläggning av ny bebyggelse för cirka 150 studentbostäder i Gamlestaden, Göteborg.

Nu kan JM meddela att det kommer bli ännu fler studentbostäder, då ett samarbete ingåtts med företaget COLIVE som erbjuder delningslägenheter med gemensamma kök, vardagsrum och sociala ytor. Samarbetet möjliggör minst 200 studentbostäder.

- Det behövs fler studentbostäder i Göteborg så vi är såklart glada över att kunna erbjuda fler än vad vi tidigare planerat för. Dessutom är delningslägenheter helt i linje med projektets hållbarhetsinriktning. Vi kan minska mängden material, hushållsmaskiner och vitvaror kan samnyttjas samt en mer hållbar livsstil främjas, säger Kristina Gatel affärsutvecklare på JM i region väst.

Markanvisningsavtalet med Göteborgs Stad tecknades tidigare i mars. Detaljplanearbetet bedöms kunna starta framåt sommaren.

För ytterligare information kontakta;

Kristina Gatel, affärsutvecklare JM region Väst 073-4325513

Anna Fager Persson
Kommunikationsansvarig
anna.fager@jm.se

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.