JM Entreprenad samarbetar med Riksbyggen

JM Entreprenad och Riksbyggen har tecknat ett samarbetsavtal med intentionen att JM Entreprenad under fem år bygger bostäder åt Riksbyggen.

Samarbetet förväntas höja effektiviteten i JM Entreprenads bostadsbyggande till nytta för både beställare och slutkund.

– JM Entreprenad har ambitionen att ytterligare fokusera sin affär både avseende verksamhet och val av prioriterade kunder. Vårt samarbetsavtal med Riksbyggen ligger i linje med denna ambition där vi är mycket nöjda med vår överenskommelse. Den skapar förutsättning för en effektiv produktion av kvalitativa bostäder där hållbarhetsperspektivet är av särskild vikt. Avtalet utgör grund för ett långsiktigt samarbete med Riksbyggen i värdeskapande form för båda parter, säger Peter Neuberg VD för JM Entreprenad.

Peter Neuberg, VD JM Entreprenad, 08-782 13 75
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 17 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.