JM förstärker koncernledningen

JMs koncernledning har idag beslutat att utöka koncernledningen med två personer. Förstärkningen består av Sofia Ljungdahl, tillträdande chef för den utvidgade affärsenheten JM Fastighetsutveckling samt Fredric Kastevik, VD JM Entreprenad.

- I den tillväxtfas där JM befinner sig just nu blir den bredd och erfarenhet som såväl Sofia som Fredric för med sig in i ledningsgruppen väldigt värdefull, säger Johan Skoglund, VD på JM.

Sofia Ljungdahl, tidigare regionchef för JM Bostad Stockholm Nord, blir affärsenhetschef för JM Fastighetsutveckling med ansvar även för JMs hyresrätter samt för JMs dotterbolag Seniorgården och Borätt. Hon började på JM 1995 och har jobbat med frågor som rör såväl bostads- som fastighetsutveckling. Arbetet med att utse hennes efterträdare som regionchef pågår.

Fredric Kastevik behåller sin nuvarande position som VD för dotterbolaget JM Entreprenad. Han började på JM 1997 och har tidigare bland annat arbetat som regionchef på JM Entreprenads anläggningsverksamhet.

Samtidigt som Sofia Ljungdahl och Fredric Kastevik tillträder överlämnar Zdravko Markovski sitt nuvarande ansvar för de bägge affärsenheterna JM Fastighetsutveckling och JM Produktion. Han kvarstår dock som ansvarig för affärsenheten JM Bostad Stockholm.

Förändringen gäller från och med 1 juli.

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08 – 782 89 39
Sofia Ljungdahl, tillträdande affärsenhetschef JM Fastighetsutveckling, 08 – 782 89 18
Fredric Kastevik, VD JM Entreprenad, 08 – 782 87 73

Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 9 miljarder kr och har cirka 1 900 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.