JM förvärvar fastighet i Uppsala

JM förvärvar fastigheten Kungsängen 28:1 i Uppsala kommun. Fastigheten omfattar en nyligen antagen detaljplan för bostäder omfattande cirka 200 bostäder.

Köpeskillingen uppgår till 95 Mkr. Tillträde och erläggande av huvuddelen av betalningen sker under första halvåret 2013.

Säljare är KB Kungsängen 28:1.

- Vi är mycket glada för att kunna förvärva ytterligare bostadsbyggrätter inom det attraktiva Kungsängenområdet i Uppsala, med promenadavstånd till centrala Uppsala. JM har redan uppfört 525 bostäder inom området och disponerar efter detta förvärv ytterligare ca 750 bostadsbyggrätter där första etappen kommer att säljstartas under våren 2012, säger Per Johansson, regionchef JM.

Per Johansson, regionchef JM Bostad: 018-66 03 39
Tomas Hedenius, pressansvarig: 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 11 miljarder kr och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.