JM har de nöjdaste kunderna - igen

JM har – för andra året i rad – branschens nöjdaste kunder. För detta mottog JM idag utmärkelsen ”Årets nöjdaste kunder 2010”. Enligt Prognoscentrets undersökning får JM ett NKI (Nöjd Kund Index) på 75 av 100 möjliga poäng. Branschindex uppgår till 69.

- Jag är förstås stolt och glad över det fina förtroende våra kunder visar oss, säger Johan Skoglund, VD på JM! Det här visar att vi är på rätt väg i vårt arbete med att stärka kunddialogen. Jag vill också rikta ett stort tack till alla mina medarbetare för det fantastiska jobb de gör varje dag.

NKI mäter kundernas upplevelse av JM. Sedan ett år tillbaks finns ett branschindex som mäter NKI för hela bostadsutvecklingsbranschen.  Branschindex för bostadsutvecklingsbranschen 2010 är 69, av 100 möjliga poäng. För mer information om undersökningen, kontakta Prognoscentret  AB, Ellinor Lindström 08- 440 93 65

För högupplösta bilder från exempelvis JMs bostadsprojekt, se www.jm.se/bildbank

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08 – 782 89 39
Tomas Eriksson, Pressansvarig 08 – 782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 9 miljarder kr och har cirka 2 100 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.