JM har de nöjdaste kunderna – igen

För fjärde året i rad bor bostadsutvecklingsbranschens nöjdaste kunder hos JM. För detta mottog JM idag utmärkelsen ”Årets nöjdaste kunder 2012”. Enligt Prognoscentrets undersökning får JM ett NKI (Nöjd Kund Index) på 76 av 100 möjliga poäng. Branschindex uppgår till 72.

-  Ett stort tack till våra kunder för det fortsatt fina förtroende de visar oss, säger Johan Skoglund, VD på JM. Vi kommer hela tiden fortsätta att utveckla vårt sätt att bygga, och husen vi bygger, för att det som är bra ska bli ännu lite bättre. Jag vill också rikta ett stort tack till alla JMs medarbetare för det fantastiska jobb de gör varje dag.

Undersökningen görs av Prognoscentret AB, ett oberoende marknadsanalysföretag med fokus på byggbranschen i Norden. Prognoscentret har för fjärde året i rad mätt kundnöjdheten i bostadsutvecklingsbranschen på uppdrag av de ledande aktörerna i branschen.

Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad Stockholm, tel: 08-782 88 13

Anna Dahlman, pressansvarig, tel: 08-782 88 63

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kr och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.