JM har nöjdast kunder för sjätte året i rad

Idag har JM ännu en gång fått ta emot pris för högst NKI (Nöjd Kund Index) i bostadsutvecklingsbranschen.

Sveriges nöjdaste kunder bor i JMs bostäder. Det har Prognoscentrets årliga mätning av bostadsutvecklingsbranschen återigen visat. För sjätte året i rad har JM branschens högsta NKI på 78 av 100. Snittet för hela branschen ligger på 73.

– Det är fantastiskt roligt att vi återigen lyckas visa att vi är bäst i branschen. Ett stort tack till våra kunder och det fortsatt fina förtroende de visar oss. Jag vill också rikta ett särskilt tack till alla våra medarbetare som varje dag jobbar för att våra bostäder ständigt ska utvecklas och bli ännu lite bättre, säger Johan Skoglund, VD på JM.

Undersökningen görs av Prognoscentret AB, ett oberoende marknadsanalysföretag med fokus på byggbranschen i Norden. Prognoscentret har för sjätte året i rad mätt kundnöjdheten i bostadsutvecklingsbranschen på uppdrag av aktörerna i branschen.

Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 14 miljarder kr och har cirka 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.