• JM/

JM har tecknat villkorat avtal om förvärv av fastighet för bostadsutveckling i Röa, Oslo

JM har tecknat ett villkorat avtal om förvärv av en centralt belägen fastighet för utveckling av bostäder i Röa, Oslo. Förvärvsbeloppet bestäms och likvid erläggs i samband med lagakraftvunnen detaljplan vilket beräknas ske tidigast 2023 varvid affären kommer att redovisas inom affärssegment JM Utland. För JM innebär förvärvet en möjlig utveckling av 300 bostäder.

– Fastigheten har ett fint läge i Röa med gångavstånd till service, tunnelbana och buss samt nära till friluftsområdet Oslomarka. Den passar fint in i JM Oslos byggrättsportfölj och området har en stor potential som sista industrifastighet i ett etablerat bostadsområde, säger Hilde Vatne, regionchef region Oslo, JM Norge.

JM miljömärker alla nya bostäder i Sverige, Norge och Finland med Svanen. JM är därmed det första nordiska byggbolag som genomgående Svanenmärker produktionen av egna bostäder.

Martin Asp, affärsenhetschef JM Norge, 08-782 89 85
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

Denna information är sådan som JM AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämna­des, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2019-05-16 kl. 08:00 CET.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.

Taggar: